torsdag 10 juni 2010

städa?! Oj då...


..Ja igår var det ju städning inne på schemat här hemma..
Dock blev det inte så mycket städ..Hm..
Började med att dammtorka en fönsterbräda,
O sen var det igång..

-Oj denna krukan måste ha ståt här länge!?
Bäst att jag byter den till något annat...

Sen höll jag på hela kvällen, flyttade saker o fixade o trixade..
Men även en del blommor fick lite större krukor med mer o ny jord...

O Favorit musiken strömmade ur högtalarna o jag var bara jag..!!
Kan vara Skönt att vara hemma själv ibland, eller vad säger ni??


Bilder från vårat "biblitek"/"lekrum".. Ja en liten kombination..tihi..

Både spannen o terrinen är från mitt senaste auktionsbesök...
Ni vet då när jag handlade så mycket att jag inte kunde stänga dörrarna på bilen..Hm..
Ändå hade jag lastat massor av grejor i min kära vänns bil..
Lycka!!





O så vart det torsdag igen!!
Oj vilken fart veckorna har...

O klockan med..Dags att rusa!!!
Hoppas att ni får en härlig dag!!!



11 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Vackert!

Kram Mimmi

[ c o y o t e ] sa...

Fint!
Städade två rum igår... kom inte längre än så.. Idag är det skolavslutning...

♥Mia

Unknown sa...

Såå mycket fint Elin. Jag kommer att vara själv i morgon kväll efter jobbet, då blir det nog musik och piffning som gäller. Får besök på lördag av frilansare...
Nej nu ska jag iväg på barnens skolavslutning, mysigt.
kram Anna

Syster vit sa...

Det är perfekt dona-och-flytta-runt-väder här...idag också, nu vill vi ha sooool inte mer regn.
Du har fått till det superfint på det härliga bordet, fina saker och inspirerande.
Kram Liselott.

Huset utanför stan sa...

Ojoj, ja jag förstår precis vad du menar med att det är skönt att vara hemma själv;-) Vilka möjligheter det ger att vara kreativ;-)

Kram kram

Norregård sa...

Låter som en mysig kväll!! Det är ju då vi mår som bäst, när vi får fixa trixa;o)

Kram Malin

Sally och jag sa...

Mycket roligare att fixa än att städa - ett bra val för ensamkvällen:)

Kramar från
Sally och jag

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jo, man piffar som allra bäst när man är själv till bra musik som ljuder ur högtalarna :)

Vad mycket fint du hittat och vilket underbart halvmånebord!

Ha det gott!
Kram kram

Sussi sa...

Låter som om du haft en bra kväll! Och fint blev det ju!
Ibland har man energi och kreativiteten flödar...och då är det bäst att passa på! Helt rätt!

Kram
Sussi

kallebodalantliv sa...

JA ibland så behöver man vara lite själv och ladda batterierna ...men inte för länge dock ...vilka fina fynd ..gillar dina tvättbrädor ..och soppterinen är ju lite kul att sätta blommar i ...När man börjar att plocka så kan man ju inte sluta ...hi,hi ..tack ! för dina fina ord om vår gård ..de var ju positiva ..kul ...jag trivs verkligen här ...men det är ju mycket att fixa med trädgården ..men vi får ta inne först ...ha en bra kvälla ..kram jeanette.kallebodalantliv

Vintage House sa...

Hej,
Det där låter precis som lilla jag.
Min Mikael brukar alltid säga att jag städar aldrig jag bara inreder...
tiden flyger verkligen fram
kram
sandra