onsdag 7 april 2010

Sol..I love It!!!


..Ja solen skiner verkligen från sin bästa sida idag!!
Helt underbart om ni frågar mig..

Efter lite omständigheter igår så är jag hemma idag, o trots allt så mår jag riktigt bra idag..
Lite ont men det tar jag, bara solen skiner..!!

I förra veckan började J skola in vår lilla Prinsessa på dagis..
Alltså är hon inte så liten längre..Suck..
Så idag var det min tur att lämna första gången..
Vera klarade det jätte bra o vinkade o log glatt, Det var värre för Mamma..
Puuhh..


Fortsätter med lite bilder från vårat ute rum idag..Mitt favorit ställe här i huset..
Ljuset bara strömmar in..Underbart!!

Här har vi de närmsta helgerna bytt ut alla fönster mot isolerglas..

Inte allt för snygga men praktiska..Ibland får man bara ge sig..tihi..
Denna gången van det ekonomiska o praktiska över det mest snygga...



Bordet fanns bakom en go väns garage..
Det gäller att vara sakletare...tihi..
Jag bara älskar det!!!

O stolarna är köpta på Loppis..
Ringde en farbror här i närheten..Han har ofta aktioner o liknande o jag vet att han sparar alla stolar, just för att folk ska ha något att sitta på under auktionen..
Frågade lite snällt om han kunde tänka sig o sälja några stycken..Efter lite muttrande o suckande så gav han med sig..
Kom upp o väljsa han..O jag kom fort vill jag lova...
Valde ut de 10 finste givetvis..tihi..100kr ville han ha för alla..Oj då.. Jag skämdes för att inte betala med så han fick minsan lite extra..!!

När jag kom hem o berättade för J sa han bara -Inte kan man skicka iväg dig för att göra affärer....!!


Underbara mini saintpaulor...

Nehe nu ska jag minsan gå ut o njuta av solen en stund!!
J ville att vi skulle rita ut planen för växthuset..O inte tackar man väl Nej till det...!!


Oj det blev ett långt inlägg idag...Hoppas att ni orkar läsa..
Varma Kramar till Er Alla!!!


21 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Jag är hemma idag också, magen krånglar, men orkar blogga lite...
Härligt stort bord du har i uterummet och det blir väl bra om det är varmare där ute. Jacob älskar sitt dagis och det går säkert jättebra för Vera.
Ha det så bra!
Kram Anna

emilias gömmor... sa...

Här skiner solen i Skåne också, och ca 12 grader! Underbart!!!

Ja det med inskolningen är nog mest föräldrarna som har det jobbigt.

Jag har gjort ett långbord av två gamla förrådsdörrar och ett par gamla målarbenbockar till ben.
Den ena dörren är bordskivan, och den andra under, en bit ner, som blir som ett avlastningsplan.

Ha det gott i det fina vädret!

Kram Mimmi

Anonym sa...

Hej min vän!
Skönt att du mår bättre idag, du såg allt lite trött ut igår..
Vi hörs och syns.
Kram Sara

Designe sa...

Självklart orkar jag läsa! Skojar du??!! Har du sol? Här är det så nertyngt av dimma och grått så man vill bara lägga sig under en filt och komma ut först då solen skiner igen! Gillar oxå ditt favvorum och ditt bord är underbart och så fint med udda vita stolar runtom! Vilken himla tur du hade trots att han muttrade lite innan han sålde till dig!:) Ha en skön solig dag då! Kram :)

Maria i Lilla villa vita sa...

Så fint du har det överallt! Jag bara njuter av dina vackra bilder!
Kram Maria

Grannen sa...

Ja, ert uterum är verkligen hur Fint som helst!!!
Undrar varför du har ont, vad har hänt?
Hoppas att Vera trivs lika bra som Oscar! Och det blir lättare att lämna sen, det är bara de första månaderna som är tårfyllda för mamma hjärtat, sen när man ser hur de trivs så mår mamma hjärtat bättre. =)
MVH Grannen!

Anonym sa...

Oj det bordet skulle jag vilja lägga rabarber på=)Så himla fint och stolarna passar ypperligt till. Ha det gott/Annica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Vilket underbart uterum ni har!! och såå stooort!..härligt att kunna ha ett så pass långt bord stående när släkt och vänner tittar in!...

jag miss hur tungt det var..just för mamma att lämna barnen..de brydde sig inte alls..hihi..kanske det som var tungt!!

ha det gottis!!

Kram Sanne..

PS spännande med växthus också ;)

Fröken Fräken sa...

Ingen sol här idag tyvärr, men så länge det är plusgrader och snön smälter så är jag glad! :-)
Vilket underbart bord, och härlig samling stolar.. varför har inte jag någon sådan auktionsgubbe i närheten?!

Vintage House sa...

Det har varit en helt underbar dag:)
hoppas allt är bra med dig??
bordet är helt ljuvligt, har hittat ett oxå en gammal lada ska hämta det till helgen....
kram
sandra

Photo by Maria sa...

Vad skönt att du mår bättre och att Vera trivs på dagis, alltid lättare då även om mammahjärtat skrier lite..

Fönster skall bytas här med och ibland får man bortse från att det inte alltid blir lika snyggt utan se till det ekonomiska, här är det fullt drag genom de gamla fönstrena..

Kram Mia

Cathrin sa...

Vilket härligt uterum ni har. Älskar bordet, har suktat över det i tidigare inlägg. Och vadå, du är ju super på att förhandla!!!
Känner igen det där med att lämna barn på dagis. Maken fick sköta inskolningen med dottern och gör det när det blir dags till hösten igen. Tänk att de kan vara så små och samtidigt så stora...

Ha det fint
Kram!
Cathrin

blomsterboden i skanör marie sa...

vackert bord, lyckat fynd:)
Hoppas du fortfarande mår bättre vad det nu än var som fattades dig.

Varmaste kramen Marie

Marie sa...

Hej Elin!

Åh, erat uterum är så härligt och där är ju det där vackra underbara bordet som jag har suktat efter förut, det är dösnyggt! Stolarna var ju värsta superfyndet!!!!

Ha det bra!
Kram Marie

Malin sa...

vilket fint bord du har ,

Kram ;)

LOPPISLIV sa...

Hej Elin! Visst orkar vi läsa dina ljuvliga inlägg. Så underbart i ert uterum, härligt när ljuset bara strömmar in genom de stora fönstren och det långa bordet är bara såå vackert. Vilket fynd du gjorde med stolarna, de ser så fina ut. Kramis Paula

KALLEBODALNTLIV sa...

Underbart uterum ..jättefina stolar..ibland har man tur att handla billigt ..ja det känns allt när man ska lämna sina barn på inskolning ..värst har nog föräldrarna det ..det ser man på dom ..men man får försöka att lugna dom ..annars blir det bara värre ..barnen brukar gilla sin förskola när inskolnongen är över ..det blir oftast bra till slut ..lycka till ! KRAM JEANETTE

Millas hem sa...

Hej Elin!

Idag gjorde jag ett besök i butiken!
Det såg jättefint ut alltihop!

Synd att inte du var där!!!
God tvål, mårbackor och ett par andra småblommor fick följa med mig hem! =)Måste ha lite att handla vid nästa besök också!

Jaaa, jag vet hur det känns att skola in barnen, har ju gjort det fyra gånger nu, men tror att jag hade haft det lika tufft igen om det hade kommit fler! =)
Efter ett tag vill de knappt med hem, och då tycker vi att det är jättejobbigt!!=)

Kram Camilla

Ps; Himla fina blommor de har fått på Maxi också...sett det?? =))

Tessie sa...

Vilket fantastiskt fint uterum och vilket bord! Blir så avensjuk :-)

Men vad gäller dig och affärer så tycker nog jag att du verkar vara grym på att göra affärer, alla de där stolarna för 100 kroner plus bonus :-) det var ju rena fyndet!

Kram Torparfrun

House number 15 sa...

Men så fint ni har i uterummet! Bordet urläckert! Jag vill att F ska snickra nåt liknade till vår altan.

Kram C

Hanna sa...

Wow, vilka fynd! Jag skulle oxå vilja byta ut möblemanget på altanen...
Fina bilder!

Ha d gott!
Kram Hanna